Det jobbiga snacks-suget...

Ska man verkligen behöva kolla film eller ha myskväll och inte kunna smaska på något gott? Visst är det trist att stå emot frestelsen av godis, chips med dip och läsk men det finns faktiskt mycket annat gott man kan knapra på :)

Det handlar endast om att VILJA. Har man viljan och ser positivt på "tillåtna" snacks så fungerar det utmärkt.
Idag var en extremt jobbig dag för mig. Jag är DROTTNINGEN AV SEMLOR. Med andra ord, jag älskar semlor. Man hade kunnat sätta mig i ett rum med bara semlor. Jag hade dött av njutning. Men såklart, jag får ju inte äta semlor under denna period. När jag då går och fikar med en vän till mig och nöjer mig med en kopp bryggkaffe med grädde i, smaskar min vän i sig en ljuvlig (den såg ljuvlig ut!) semla. ÅÅÅÅÅÅÅÅH vad det var svårt att stå emot. Men jag klarade det! Och jag är så stolt! (även om jag fortfarande längtar efter en i tankarna...)
TILLÅTNA SNACKS

Grönsaker med dipp: Använd dig utav grönsaker som sockerärtor, paprika, gurka och broccoli. INGA morötter. Morötter är en rotfrukt och är därför kolhydratrik. Dipp kan göras på gräddfil, grillkrydda, lite ketchup, citronpeppar och chili flingor (experimentera själv?!). Nyttigare än att köpa pulverdipp från en påse.
Oliver: Marinera gärna själv i olivolja, salt, peppar och citronbitar! Jätte gott! Köp då oliver med kärna. Vid köp av svarta oliver köp kalamata oliver. Kalamata oliver är naturliga mörka medan de stora "normala" svarta oliverna som säljs i varje mataffär är faktiskt färgade. ÄCKLIGT! Vem vill äta färg?
Ost "chips": Riv parmesan ost (eller annan lagrad hård ost) och lägg i små högar på en bakplåtsform. Sätt in i ugnen och låt osten smälta så mycket så att den blir liiiiiiiite ljusbrun och "hård". Blir väldigt krispigt att smaska på! :) Dippa gärna!
Nötter: Nötter kan man alltid snacksa på då och då men inte för många!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0