Den ljuvliga avokadosalladen

Alltså jag måste bara säga att avokado är guds grönsaksgåva till världen. Det måste vara så. Ingen grönsak är lika god!!!!! Jag har alltid älskat avokado, är nästan lite smått beroende faktiskt.
Den här salladen är en favorit och för de som gillar avokado (även om man inte är på diet) så MÅSTE den testas :)
Man blir beroende!
Jag föredrar att äta köpt pås-sallad i form av ruccola, babyspenat och annat smått och gott som finns i de där färdiga påsarna.  Det blir godast ihop med avokadon.
Här följer det superenkla receptet:
AVOKADOSALLAD

Några nävar blandsallad eller endast ruccola, beroende på hur mycket du vill ha
1-2 avokadon
balsamvinäger
olivolja
salt
peppar
Skölj sallad och lägg i skål
Gröpa ur avokadon ut sitt skal och skär i skivor och lägg i salladen
Häll över lite balsamvinäger, olivolja och krydda med salt och peppar
rör om med salladsbestick
VOILÁ!!
Hur enkelt som helst men ljuuuuuuuuuuvligt! Jag kommer nog leva på detta de närmaste dagarna.
(Vill man så kan man lägga i lite gurka, sockerärtor,tomater eller paprika också. Vill man ha en lite "köttigare" typ av sallad så kan man sprinkla över lite krispigt stekt bacon eller lägga i några räkor)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0