English breakfast, my new best friend

Helt underbart att jag får njuta av krispig bacon varje morgon. Känner inte alls att jag är på diet när jag får äta sådana otroliga goda saker. Vem bryr sig om potatis, pasta, ris och bröd numera? ;) finns så mycket annat gott.
Jag föredrar att steka bacon på medel värme tills de blir bruna och krispiga. Det är det bästa! Sedan kan man kombinera med kokt ägg, stekt ägg eller omelette. Brukar bli min frukost nu förtiden.
Det kan vara jätte svårt att veta vad man ska äta till just frukost. Man är så van vid att äta bröd med pålägg, fil med musli (detta kan ätas av de som inte är så nogranna med att tappa en massa vikt) och som jag, bacon med heinz bönor (också en massa kolhydrater i bönorna).
Därför passar just bacon och ägg perfekt! Endast protein och fett.  Och fantastisk gott. Tog mig ett glas smaksatt Ramlösa också. Dag 1 försök att utesluta mjölk. Ramlösa smaken jag kör på nu är jordgubb-lime.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0