Men åh, vad ska man äta till köttet istället för kolhydrater då?!

Haha, det kan vara lite jobbigt med idéer. Man är så van vid att alltid kombinera kött/fisk med ris, potatis eller pasta. Det kan kännas extremt jobbigt och tråkigt och jag har alltid varit skeptisk till att leva utan dessa underbara kolhydrater men redan nu efter tre dagar känner jag mig otroligt positiv!
Idag hittade jag ett recept som verkade jätte gott!  Har ej testat än men får göra det snart!

BROCCOLI GRATÄNG

0,5 kilo broccoli (eller använd så mycket broccoli som du vill äta)
2 ägg
3 dl riven ost (lagrad ost är extra god för den har mycket smak!)
1 dl grädde
Salt och peppar


Ugnen ska vara på 225 grader

Koka broccolin. När broccolin är färdig häll av vattnet och lägg i en ugnssäker form. Blanda alla andra ingredienser i samma skål och häll över blandningen på broccolin. Baka i ugn ca 10-15 minuter tills osten har fått en fin gyllenbrun färg :)


Kommentera gärna vad du tyckte om rätten om du testar den! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0